Sponsor Insight Nordic
Vi har i många år samarbetat med företag i Norge, Danmark och Finland. En lång och givande relation har också varit en viktig grund och styrka för samtliga parter när vi bestämde oss för att etablera Sponsor Insight Nordic. Från och med 1 januari 2008 utgör vi tillsammans ett nordiskt sällskap. Det innebär att vi i ett slag kommer att stärka vår kompetens och bredda vårt erbjudande på alla plan. I och med en nordisk etablering kan vi erbjuda våra kunder produkter och modeller som ger en helt unik översikt och kunskap över den nordiska marknaden.

Vi är stolta över att Sponsor Insight Nordic är det första analysföretaget inom vårt område som kan erbjuda marknaden en nordisk kompetens och väletablerad närvaro i samtliga fyra länder. Vi är idag ca 30 anställda som kan hjälpa våra kunder var de än efterfrågar oss i Norden.
 

Sponsor Insight

Sponsring är kommunikation genom människors intressen. Sponsring har förmågan att skapa en starkare relation mellan ett varumärke och målgruppen, varför det växer snabbare än alla andra mediekanaler förutom Internet. Sponsor Insight arbetar primärt med analys av sponsring och evenemang. Genom validerade researchmodeller hjälper vi branschen att förstå:
  1. Vilka märken och objekt som passar ihop
  2. Hur aktiveringen ska kommuniceras
  3. Vilket sätt sponsring och events bör utvärderas