Tjänster
Sponsor Insight har bred erfarenhet av att mäta effekter av olika sponsorinsatser.

Våra modeller är validerade utifrån forskning om hur sponsring fungerar och vad som driver effekt i ett sponsorskap. Vi deltar allt som oftast i målarbetet och våra analyser tas fram i syfte att utveckla sponsringen.

Vi arbetar med både kvantitativa och kvalitativa mätmodeller och samarbetar med ett flertal välkända underleverantörer för att täcka just dina behov.

Om du vill se över ert behov av utvärdering och utveckla er sponsring så hoppas vi att du vill lyssna på vad vi har att säga. Vi vill gärna lyssna på dig och diskutera kring er situation och era unika behov.

Oavsett om du väljer att utveckla ett samarbete med oss eller inte så brukar ett möte med oss vara givande i ditt fortsatta arbete med sponsring som kommunikationsmetod.
 

Sponsor Insight

Sponsring är kommunikation genom människors intressen. Sponsring har förmågan att skapa en starkare relation mellan ett varumärke och målgruppen, varför det växer snabbare än alla andra mediekanaler förutom Internet. Sponsor Insight arbetar primärt med analys av sponsring och evenemang. Genom validerade researchmodeller hjälper vi branschen att förstå:
  1. Vilka märken och objekt som passar ihop
  2. Hur aktiveringen ska kommuniceras
  3. Vilket sätt sponsring och events bör utvärderas