Marknadsundersökningar
Sponsring kräver kunskap för att fungera bra. Sponsor Insight har både kunskapen och verktygen som hjälper dig att nå framgång med er sponsring. Vi genomför dagligen skräddarsydda undersökningar för att analysera sponsringens effekter. Vi har även verktyg där flera beställare kan ta del av samma undersökning. Ett av våra viktigaste verktyg är Sponsor Navigator.
  • Sponsor Navigator är ett sponsorvalsverktyg som fokuserar på det viktigaste i ett sponsorprojekt – målgruppen! Sponsor Navigator är både lämpligt för dig som sponsorköpare och som rättighetsinnehavare.
  • Sponsor Navigator analyserar kännedom och intresse för mer än 170 olika sponsringsbara objekt inom idrott, kultur/nöje och socialområdet. Vidare så går studien in på hur målgruppen för dessa 170 olika objekt ser ut och vilken relation målgruppen har till olika företag/varumärken.
  • Sponsor Navigator är Sveriges första validerade sponsorvalsverktyg inom upplevelseindustrin. Studien baseras på ett riksrepresentativt urval av svenska folket och utgörs av intervjuer med 1 000 svenskar i åldern 16 år och uppåt.
 

Sponsor Insight

Sponsring är kommunikation genom människors intressen. Sponsring har förmågan att skapa en starkare relation mellan ett varumärke och målgruppen, varför det växer snabbare än alla andra mediekanaler förutom Internet. Sponsor Insight arbetar primärt med analys av sponsring och evenemang. Genom validerade researchmodeller hjälper vi branschen att förstå:
  1. Vilka märken och objekt som passar ihop
  2. Hur aktiveringen ska kommuniceras
  3. Vilket sätt sponsring och events bör utvärderas